Kargoların uçağa yüklenme süreci



Uçak yüklemesi, kendine özgü zorlukları ve sonuçları olan lojistiğin özel bir yönüdür. Depodan uçağa, uçaktan depoya ve daha fazla dağıtıma geçmek, küresel taşımacılık tedarik zincirinin önemli bir parçasıdır. Havaalanı ve üretim lojistiği arasındaki en büyük fark, kargo türlerinin çeşitliliğidir. Havaalanı lojistiği, konteynerler ve birim yükleme ekipmanı (ULD) gibi kargoları yüksek düzeyde standardizasyonla işler. Bu, havalimanlarının ekipmanlarını maksimum verimlilik için optimize etmelerini sağlar. İmalat sektörü ise genellikle birçok farklı boyut, şekil ve ağırlıkla ilgilenir. Bu, daha çeşitli bir filo gerektirir. Uçak çeşitli işlevleri yerine getirir, kargo taşımacılığı ile sınırlı değildir. Örneğin, Boeing 747, yolcu uçağı veya kargo sorumluluğu dahil olmak üzere birden fazla rol için yapılandırılabilir. Kargo için yapılandırıldığında, 26.000 fit kare kargo alır. 26.000 fit kare kabaca beş kamyon yüküne eşdeğerdir. Bu miktardan daha az gönderim yapıyorsanız, hava yoluyla gönderim yapmak mantıklıdır. Bu, özellikle gönderinin artık taşınması gerekmiyorsa, teslim süresi içindeyse veya çok pahalıysa, kırılgansa veya antikaysa geçerlidir. Havayolu nakliyesi tüm bunlar için en iyi çözümdür ve mevcut olan en hızlı nakliye çözümüdür. Bir Boeing 747, 8 x 10,5 x 10 fit ölçülerinde 35 palet ve bunun yaklaşık yarısı uzunluğunda 14 konteyner alabilir. Ancak iç kısımları esnektir ve arabalar gibi daha büyük yükler için uyarlanabilir. Daha büyük yükler için süper taşıyıcıya odaklanabilirsiniz. Diğer uçakları taşıyabilecek kadar büyük uçaklar. Uzak bölgelere inşaat taşımacılığı da dahil olmak üzere çeşitli araçların taşınması için idealdir. 

Uçağa kargo nasıl yüklenir?

 

Çoğu lojistik operasyonda olduğu gibi, hava kargo yüklemesi bir kargo paletinin yüklenmesiyle başlar. Kargo uçaklarının boyutundan dolayı bu paletler 10 fit ve 20 fit olmak üzere standart ölçülerde mevcuttur. Bu, çeşitli kargoların hava yoluyla taşınmasını sağlar. Üniteyi şarj etmek için özel cihazlar da vardır. ULD'ler aslında, ağların kolayca boşaltıldığı profil çerçeveli alüminyum kutulardır. Sevkiyatlar sevkiyata hazırlanmadan önce forklift veya diğer forkliftlerle yüklenir. Çoğu uçak, uçağın yan veya arka tarafındaki kapaklardan yüklenir. Bazı uçaklar ayrıca daha fazla kargo için bir burun kanadı kullanır. Uçak yerde ve kargo alanları mutlaka forkliftler için uygun değil. Bu nedenle, havaalanları uçağı yüklemek için alternatifler kullanır.   

Saklama kapları ile yüklenen ve uçağa giden büyük bir makaslı platformdur. Konteyner yükleyicileri, yüklerini yüklemek için bir sefer yapmakta daha iyidir. Bu nedenle, genellikle çok büyük ve pürüzlüdürler. Yolun geleneksel pürüzsüzlüğüne rağmen, çoğu konteyner yükleyici engebeli yükleme yüzeylerinde bile çalışabilir. Bağımsız hidrolik kontroller, platformun ambar kapağına mükemmel şekilde uyması için ince ayarının yapılmasını sağlar. Hidrolik montaj kullanarak kolay yükleme için uçak kapağına sığar. İçeri girdikten sonra, hidrolik asansörler kargoyu kaldırabilir ve uçağa takılı elektrikli silindirler kargonun kargo ambarının farklı alanlarına taşınmasına yardımcı olur. Temel olarak taşıyıcı ve uçak arasında bir asansör görevi görürler. Bir yandan yükleyici gibi, bu taşıyıcılarda da paletler ve kargo için kabinin yanında geniş bir yatak bulunur. Ayrıca, kolay yük hareketi için büyük makaraları vardır.

https://kargotakip.us/sitemap.xml

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kargo Desi Nedir ve Nasıl Hesaplanır?